POWIAT MAKOWSKI
Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
Znajdujesz się w: Strona główna / Zadaj pytanie Staroście
26 marca 2017
poprzedni miesiąc następny miesiąc
pn wt śr czw pt so nd
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
imieniny
Dory, Olgi, Teodora
  

Zadaj pytanie Staroście

 

Szukaj w pytaniach i odpowiedziach

Szukana fraza:

 


Lista pytań i odpowiedzi

Pytanie zadane dnia 2017-02-16 08:25:19, przez Magdalena Okuniewska
Witam,
Posiadam gospodarstwo rolne we wsi Rawy gmina Sypniewo. Nasza wieś stara się o uznanie gruntów tzw. ˝wiejskich˝ jako grunty wspólnotowe. Złożyliśmy wnioski. Otrzymaliśmy teraz od Państwa pisma żądaniem uzupełnienia wniosków o dokumenty aktów własności naszych rodziców, dziadków itp. na rok 1963 lub wcześniejszy. Termin ich uzupełnienia wynosi 7 dni.
Niestety ja takowych dokumentów nie posiadam, inni mieszkańcy naszej wsi również. Gospodarstwo zostało mi przekazane na podstawie aktu własności z uwłaszczenia z lat 70-tych.
Jak już się zorientowałam wszystkie dokumenty źródłowe dotyczące mojego gospodarstwa jak i wszystkich mieszkańców wsi znajdują się w Starostwie.
W Gminie Naszej uzyskałam informację, że w przypadku nawet braku dokumentów pracownik starostwa powinien przeprowadzić rozprawę administracyjną we wsi i na podstawie zeznań mieszkańców uznać nasze użytkowanie gruntów wspólnych przez naszych przodków. Tak zrobiono w Ostrołęce. Starostwo cały czas nadzorowało i pomagało mieszkańcom w załatwieniu takich spraw, tym bardziej, że wszystkie dokumenty źródłowe są u nich. Ja z opowieści mojego ojca ur. w 1924 r. i mojej babci wiem, że te grunty zawsze były ˝całej wsi˝.
Tak więc zwracam się z prośbą o interwencję aby pracownik Pana Starosty zaczął działać dla dobra ludzi a nie tylko czysto ˝urzędniczo˝. Aby jego praca nie pogłębiała problemów z uzyskaniem gruntów dla wspólnoty Naszej wsi. Pani zajmująca się moją i innych sprawą może mieć dostęp do brakujących dokumentów z racji tego iż są one w starostwie. Poprzednia Pani pracująca w Pana Urzędzie na tym stanowisku (przeszła na emeryturę) była bardziej kompetentna i miała większe rozeznanie w prawach własności na naszym terenie oraz miała na sercu dla dobro mieszkańców.

Za pozytywne rozpatrzenie sprawy z góry dziękuję i jakąś zwrotną informację.
 
Odpowiedź udzielona dnia 2017-02-17 13:10:21
Wniosek złożony przez Panią Magdalenę Okuniewską oraz inne osoby z miejscowości Rawy gmina Sypniewo dotyczy ustalenia wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej wsi Rawy gmina Sypniewo oraz wykazu obszarów gospodarstw rolnych przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów w w/w wspólnocie, którą stanowi działka oznaczona numerem 349/2 o powierzchni 0,7400 ha, położona w obrębie Rawy gmina Sypniewo, uznana za Wspólnotę gruntową na podstawie decyzji Urzędu Rejonowego w Makowie Mazowieckim Nr 7224/3/96 z dnia 21.06.1995. Zgodnie z art. 8a pkt. 1 Ustawy z dnia 29 czerwca 1963 r. o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 703) ustalenie wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów gospodarstw rolnych przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie następuje na wniosek złożony nie później niż do dnia 31 grudnia 2016 r. przez uprawnionego do udziału we wspólnocie gruntowej, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lub 2, albo przez jego następcę prawnego. Wniosek, o którym mowa w art. 8a ust. 1, powinien zawierać:
1) określenie nieruchomości, która stanowi wspólnotę gruntową;
2) imię i nazwisko osoby fizycznej albo firmę osoby prawnej uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej, o których mowa w art. 6 ust. 1 lub 2;
3) nazwę miejscowości, w której położone jest gospodarstwo rolne uprawnionego do udziału we wspólnocie gruntowej, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lub 2;
4) wskazanie adresu do doręczeń.
We wniosku, o którym mowa w art. 8a ust. 1, wskazuje się dowody, które świadczą:
1) że nieruchomość stanowi wspólnotę gruntową;
2) o spełnieniu warunków do nabycia uprawnień do udziału we wspólnocie gruntowej.
Uprawnionymi natomiast, zgodnie z art. 6. pkt. 1, do udziału we wspólnocie gruntowej są osoby fizyczne lub prawne posiadające gospodarstwa rolne, jeżeli w ciągu ostatniego roku przed dniem wejścia w życie ustawy faktycznie korzystały z tej wspólnoty.

Wniosek Pani jest bardzo lakoniczny, niekompletny i nie czyni zadość wymaganiom ustalonym w Ustawie z dnia 29 czerwca 1963 r. o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 703), w związku z powyższym została Pani poproszona o dopełnienie obowiązków wynikających z Ustawy, poprzez wskazanie dowodów o spełnienie warunków do nabycia uprawnień do udziału we wspólnocie gruntowej i ewentualne załączenie dokumentów własności, które mogą nie być w posiadaniu naszego urzędu.

 
Pytanie zadane dnia 2015-12-07 12:05:53, przez L Opacka
Dzien dobry
Tu Lidia Opacka z domu Olkowska, Ciepielewo.
Nowy wlasciciel palacu w Ciepielewie zabronil mi jezdzic droga do.domu, ktora moja rodzina jezdzila ponad 600 lat. Musze zrobic droge przez srodek ogrodu, bo bede sie budowac. Droga bedzie przechodzic przez row, na ktorym rosna niewielkie drzewa i krzaki.
Czy pottzebuje zezwolenie na ich wycinke i od kogo?
Pozdrawiam Pana Staroste i Zarzad.
Lidia Opacka
 
Zezwolenie na wycinkę drzew innych niż owocowe jest na pewno potrzebne. Opisana w pytaniu sytuacja jest niejednoznaczna i radziłbym skontaktować się z Urzędem Gminy w Szelkowie.
 
Pytanie zadane dnia 2015-12-06 10:33:00, przez jan
Jakie inwestycje będą realizowane w 2016 roku
 
Inwestycje drogowe które będą realizowane na terenie powiatu makowskiego w 2016 roku:

1) Kontynuacja programu przebudowy obiektów mostowych w Powiecie Makowskim: Przebudowa obiektu mostowego w ciągu drogi powiatowej nr 1208W Krasnosielc-Raki – Wólka Drążdżewska w miejscowości Raki wraz z dojazdami na długości ok. 8,4 km

2) Przebudowa drogi powiatowej nr 3234W Stara Wieś – Chorzele – Krasnosielc od km 21+880 do km 31+ 438 odc. O długości 9,558 km wraz z przejściem przez miejscowość Drążdżewo

3) Przebudowa drogi powiatowej nr 2129W Chrzczonki – Ponikiew Wielka – Czerwonka – Jankowo odcinek o długości ok. 3 km

4) Przebudowa drogi powiatowej 2105W Sieluń – Rupin – Guty Duże, odcinek o długości 2,5 km


 
Pytanie zadane dnia 2015-08-17 10:35:02, przez D.
Witam, jak jest ze stażami? Sa konkretne miesiace kiedy sie przyjmuje? I jak to jest z gmina Szelkow?
 
Staże finansowane są ze środków Funduszu Pracy i funduszy pomocowych UE. Ilość zawartych umów na zorganizowanie staży dla osób bezrobotnych, bezrobotnych niepełnosprawnych i niepełnosprawnych poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu w danym roku ograniczona jest wielkością środków będących w dyspozycji Powiatowego Urzędu Pracy w Makowie Mazowieckim.
Przy rozpatrywaniu wniosku Powiatowy Urząd Pracy kieruje się:
 intensywnością udzielonej pomocy publicznej ze środków FP, EFS, PFRON w ostatnich 12 miesiącach z tego samego instrumentu,
 zasadą celowości, efektywności i racjonalności w wydatkowaniu środków publicznych przy zawieraniu przedmiotowych umów,
 datą złożenia kompletnego i poprawnie wypełnionego wniosku,
 limitem posiadanych środków FP, PFRON przeznaczonych na finansowanie staży w danym roku.

W razie wątpliwości, proszę o kontakt z Powiatowym Urzędem Pracy w Makowie Mazowieckim.
 
Pytanie zadane dnia 2015-06-23 13:00:44, przez J.Kowalska
Szanowny Panie,
uprzejmie proszę o informacja czy I etap konkursu na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Różanie został już zakończony. Proszę o informacje, gdzie znajdują się informacje o osobach zakwalifikowanych do następnego etapu.

Z poważaniem,
Joanna Kowalska
 
Szanowna Pani informuję, że rozstrzygnięcie konkursu etap I i etap II na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół w Różanie nastąpi w dniu 30 czerwca b.r. , a wyniki opublikowane zostaną w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Makowie Mazowieckim
 
Pytanie zadane dnia 2015-04-19 18:14:59, przez EJ
Witam Panie Starosto.
Chce zapytać, gdzie w okolicy Młynarzy mogę wysterylizowac kotki i wykastrowac koty? Są to koty bezdomne, które dokarmiam od 3 lat.
Czy jest możliwość dofinansowania do karmy dla kotów.
Z poważaniem.
 
W odpowiedzi na Pani zapytanie pragnę poinformować, iż najbliższe gabinety weterynaryjne w których można wykonać powyższe zabiegi znajdują się w miejscowości Różan przy ulicy Kościuszki 24 tel. 029 7669171 i przy ulicy Marii Curie Skłodowskiej 2 tel. 029 7669649. Na dzień dzisiejszy nie mamy możliwości dofinansowywania karmy dla kotów
 
Pytanie zadane dnia 2015-02-24 20:00:36, przez Łukasz
Witam serdecznie,

Panie Starosto może jest jakaś możliwość pracy dla młodej ambitnej wykształconej osoby po administracji, jak również zarządzaniu kryzysowym?
Pozdrawiam
 
Na chwilę obecną nie przewidujemy zatrudnienia w Urzędzie.
 
Pytanie zadane dnia 2015-02-16 21:11:23, przez M.J.
Witam,
Proszę o informację czy prawdą jest planowana budowa cmentarza na miejscu istniejącego targowiska, jeśli tak to kiedy rozpocznie się budowa.
 
Dla mnie sprawa budowy nowego cmentarza jest nieznana. Władze miasta również nic na ten temat nie wiedzą. Sądzę, że to kolejna plotka.
 
Pytanie zadane dnia 2014-04-27 23:35:22, przez Wyborca
Witam Serdecznie Panie Starosto czy w pana komitecie wyborczym w wyborach samorządowych będą miejsca dla młodych kandydatów ?
 
Witam, zawsze młodzi kandydaci są mile widziani w komitecie wyborczym w wyborach samorządowych. Proszę o kontakt
 
Pytanie zadane dnia 2014-03-15, przez Kazimierz Orzoł
Ktoś, kiedyś mi mówił że przodkowie pana pochodzą z Deptułów z Oborczysk z gminy Baranowo. Zajmowałem się rodowodami i mam możliwość sprawdzenia i podania jeżeli to prawda i Pana interesuje.
Pozdrawiam
 
Oczywiście zainteresowany jestem swoimi przodkami i głębszym poznaniem rodowodu. Za uzyskane informacje z góry dziękuję. Pozdrawiam
 
Pytanie zadane dnia 2014-01-23, przez Mieszkaniec
Witam Panie Starosto czy powiat jest w stanie lepiej zadbać o odśnieżenie drogi powiatowej Rzewnie - Małki- Różan . Szczególne utrudnienie występują na ostatnim odcinku trasy Małki - Różan do drogi krajowej. Proszę o odpowiedź
 
Szanowni Państwo ostatnie mroźne i śnieżne dni powodują utrudnienia na drogach. Rozumiem każdego użytkownika i problemy jakie są z trudnościami przejazdu lub jego brak. Na drogach powiatowych, których jest 382 km pracuje w dniu dzisiejszym 16 jednostek zwalczających zatory śnieżne.
Proszę o zrozumienie mieszkańców powiatu makowskiego, czynimy wszystko żeby problemów było jak najmniej.
Ponadto, z informacji wiem że ten odcinek w dniu 30.01 został odśnieżony
 
Pytanie zadane dnia 2013-04-28, przez Rozżalony
Witam Panie Starosto! Mam konkretne pytanie... Jak to w końcu jest z dofinansowaniem na własną działalność z Urzędu Pracy. Parę razy składałem wniosek- niestety odpowiedź negatywna, natomiast jak miesiąc temu mój wniosek przeszedł pozytywnie to do tej pory czekam na pieniadze. Stoję w martwym punkcie... Bo za lokal muszę płacić, a pieniędzy jak nie było tak nie ma... A najgorsze w tym wszystkim jest to, że znajomy, który składał później wniosek pieniążki już ma... Jaki z tego wniosek???
 
W odpowiedzi na zadane pytanie informuję, że:
umowy w sprawie przyznania bezrobotnemu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej realizowane w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VI „Rynek pracy otwarty dla wszystkich” Działanie 6.1 „Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie”, Poddziałanie 6.1.3 „Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych”, tytuł projektu „Rynek pracy bez barier” podpisywane są zgodnie z harmonogramem realizacji projektu,
umowy w sprawie przyznania bezrobotnemu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej realizowane ze środków Funduszu Pracy podpisywane są po przekazaniu przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej miesięcznej transzy , w wysokości 1/12 limitu przyznanego na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu na rok 2013, w miarę posiadanych środków finansowych.
Kolejność zawieranych umów ustalana jest po dostarczeniu do urzędu przez osobę bezrobotną kompletu wymaganych dokumentów.
Z uwagi na brak informacji, którego wniosku zadane pytanie dotyczy nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi odnośnie terminu podpisania umowy.
 
Pytanie zadane dnia 2013-03-22, przez Kamil Z.
Panie Starosto, chciałem dowiedzieć się na jakiej podstawie naliczane są stawki podatku za grunt i nieruchomości i dlaczego są one tak niesprawiedliwe i nierówne. Mieszkam na wsi, mam działkę 0,14 ha, na której stoi dom i dostałem prawie 700 zł podatku. W roku ubiegłym płaciłem ok. 25 zł. Wjazd wyłożyłem kostką, gdyż nie było możliwości wejścia na działkę wiosną. Poza wjazdem i domem na działce mam rośliny, krzewy, owoce i warzywa. Nie prowadzę żadnej działalności gospodarczej.Uczciwie pracuję, nie otrzymuję żadnej pomocy od Państwa,powiatu czy gminy. Ten podatek to jednak przesada. Rozumiem, że wszedł określony przepis i konkretne stawki, ale dlaczego każdy mieszkaniec jest liczony inaczej? Moi sąsiedzi mają działkę 0, 30 ha ( na niej dom i garaż)i dostali podatek ok. 500 zł. Dodam, że nie są rolnikami, nie mają ani innej ziemi, ani lasu. Takich przypadków jest co najmniej kilkanaście, konkretne rodziny, które nie mają nic wspólnego z rolnictwem, nie posiadają kawałka ziemi, a mimo to kwoty podatku pozostały u nich niewielkie, tak jak w ubiegłych latach. Ciężko pracujemy z żoną, mamy dzieci, nigdy nie korzystaliśmy z żadnych świadczeń od państwa, starostwa czy gminy. Teraz proszę o pomoc...
Na jakiej podstawie firma dokonująca pomiarów, nadawała odpowiednie znaczniki( A lub B) na konkretnych działkach? ( dlaczego przy podobnych wielkościowo działkach, położonych obok siebie, na których stoi tylko dom, gdzie właściciel nie posiada innej ziemi, pracuje zawodowo, są naliczane kwoty zupełnie różne,często kilkunastokrotnie większe!!!) Wydaje mi się, że to była ruletka. Nie rozumiem w jaki sposób dokonano takich, krzywdzących nas, obliczeń i co mogę zrobić, żeby to zmienić? Rozumiem, że gmina dokonuje naliczeń, ale na podstawie mapek z geodezji.Przecież nie można tego tak zostawić. Jeśli jest jakiś przepis, to obowiązuje wszystkich, a nie wybranych. Proszę o odpowiedź, bo nie można tego zamieść pod dywan.
 
W związku z brakiem informacji jakiej nieruchomości dotyczy Pana zapytanie, nie jestem w stanie udzielić Panu odpowiedzi. O informacje w interesującej Pana sprawie proszę zwrócić się bezpośrednio do Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Makowie Mazowieckim (tel. 29 7172420) podając jednocześnie informacje umożliwiające jej udzielenie
 
Pytanie zadane dnia 2013-02-25, przez Beata P.
Drogi Starosto!!!Mam problem z gruntem...Odrolniono mi działkę bez zadnych informacji,czy mogę się od tej decyzji odwołac. Budujemy dom na tej działce i poradzono mi żeby przed oddaniem budynku do uzytku odrolić tylko częśc po domem a tu niespodzianka odrolniona jest cała dzialka i to bez mojej wiedzy......Czekam na pozytywne wiesci
 
W związku z brakiem informacji jakiej nieruchomości dotyczy Pani zapytanie, nie jestem w stanie udzielić Panu odpowiedzi. O informacje w interesującej Panią sprawie proszę zwrócić się bezpośrednio do Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Makowie Mazowieckim (tel. 29 7172420) podając jednocześnie informacje umożliwiające jej udzielenie
 
Pytanie zadane dnia 2012-09-25, przez Karwowski Wincenty
Panie Starosto- chcialbym zapytac czy do obowiązku petenta (tak twierdzi Skarbnik Powiatu) nalezy udowodnienie ze  jest sie zwolninym od oplaty skarbowej za pełnomocnictwo udzielone ojcu przez syna. W  Starostwie takiej opłaty sie żąda. Pomomo ze  w jednym z wydzialow przedstawilem stosowny przepis zwalniajacy z  tego obowiazku, w innym Wydziale, po roku żadanie opłaty jest dalej wymagane.skarbnik nie widzi potrzeby doszkolenia przcowników w tej kwestii. Poradzono mi bym o swoje interesy dbał sam. Czy to powszechna praktyka w  waszym Urzędzie?
 
Od dnia 1 stycznia 2007 r. obowiązuje ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ogłoszona w Dz. U. Nr 225 poz. 1635 z późn. zm. W myśl nowej ustawy o opłacie skarbowej, jej przedmiot stanowią: czynności urzędowe, zaświadczenia, zezwolenia i dokumenty. Zamknięty katalog przedmiotów opłaty skarbowej zawarty został w załączniku do ustawy, w którym dla każdego z przedmiotów określona została stawka opłaty oraz przedmioty zwolnione z tej należności.
1. Opłacie skarbowej podlega dokonanie czynności urzędowej na podstawie zgłoszenia lub na wniosek strony (zainteresowanego) w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej. Opłacie podlegają tylko te czynności, które zostały enumeratywnie wymienione w Części I Załącznika do ustawy o opłacie skarbowej.
2. Opłacie skarbowej podlega wydanie zaświadczenia w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej. Opłata ta dotyczy tylko zaświadczeń wydawanych na wniosek zainteresowanego, nie obejmuje wiec zaświadczeń wydawanych z urzędu. Wysokość stawek opłaty skarbowej, zwolnienia oraz rodzaje zaświadczeń podlegających opłacie zawarte zostały w Części II Załącznika do ustawy.
3. Wysokość stawek opłaty skarbowej za wydanie poszczególnych rodzajów zezwoleń (koncesji, pozwoleń) określona została w Części III Załącznika do ustawy o opłacie skarbowej.
4. Opłacie skarbowej podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury). Z IV Części Załącznika do ustawy wynika, że opłata ta wynosi 17 zł.
W załączniku do ustawy, w którym określono Wykaz przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia, w kolumnie 4 zostały wymienione czynności zwolnione z opłaty skarbowej mające charakter przedmiotowy.
W przypadku złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia ustawodawca zastosował zwolnienie z opłaty: „jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi , wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu”. Strona powinna wykazać istnienie stopnia pokrewieństwa, o którym mowa w przepisach. W takim przypadku pracownicy nie powinni żądać potwierdzenia uiszczenia opłaty skarbowej.
Ustosunkowując się do zapytania pragnę Pana poinformować, iż w powyższej sprawie w momencie obowiązywania nowej ustawy zostali przeszkoleni pracownicy i dotychczas nie zgłaszano problemów związanych z egzekwowaniem opłaty skarbowej. W związku ze zgłoszonymi przez Pana uwagami zobowiązano Dyrektorów Wydziałów Starostwa Powiatowego do wnikliwego badania spraw związanych z opłatą skarbową.
 
Pytanie zadane dnia 2012-09-24, przez Małgorzata Adamska Magnuszew Mały
Szanowny Panie Starosto!
Zwracam się do Pana z wielką prośbą o pomoc. Otóż jestem, a z drugiej strony nie jestem pracownikiem Zakładu Przetwórstwa Mięsnego we Winnicy ( pracowałam w sklepie firmowym w Makowie Maz. ul. Zwrotna) i już wyjaśniam skąd wynika ta sytuacja. W zeszłym roku w/w Zakład popadł w tarapaty finansowe i od tego momentu zaczęły się także moje problemy. We wrześniu 2011r. urodziłam dziecko, co wiąrze się z przejściem na urlop macierzyński. Urlop owszem dostałam, ale pieniążków już nie, gdyż wg prawa pracodawca który zatrudnia powyżej 20 pracowników sam wypłaca zasiłek macierzyński. I tak do czerwca tego roku byłam wraz z dzieckiem bez środków do życia ( dobre serce rodziny pomogło nam trochę przetrwać). Dziewięć miesięcy czekałam na przejęcie przez ZUS zobowiązań Masarnii. Jednak to nie koniec moich problemów. Po macierzyńskim wg prawa powinnam wykorzystać zaległy urlop wypoczynkowy w wymiarze 60 dni by przejść na urlop wychowawczy. I niby byłam na urlopie bo wniosek złożyłam i został przyjęty (oczywiście bez pieniążków), a obecnie rzekomo przebywam na urlopie wychowawczym, wniosek też złożyłam. Tylko z tym, że nie mogę pozyskać żadnych dokumentów z w/w Masarnii, a potrzebne mi są zaświadczenia do Ośrodka Pomocy Społecznej celem ubiegania się o zasiłek wychowawczy. Ślę pocztą prośby o wydanie jednak poczta wraca nawet byłam we Winnicy, ale zostałm odesłana z kwitkiem przez Pana stojącego tam na bramie. Postanowiłam więc zgłosić się do ZUS-u o pomoc w tej sprawie. Jak się okazało żadne moje dokumenty nie figurują w ich systemie, tak więc wyszło, że nie byłam ani na urlopie wypoczynkowym, ani nie jestem na wychowawczym ( czyli, że Państwo nie płaci za mnie składek i nie jestem ubezpieczona). Próbowałam już wszędzie prosić o pomoc w tej sprawie, ale nikt mi nie potrafi dopomóc. Przykra sprawa, że nikt nie potrafi pomóc kobiecie z małym dzieckiem. Dodam, że próbowałam skontaktować się z pełnomocnikiem Masarnii z Panem Pawłem Skoczniem, ale wyłączył tel. Bardzo Pana proszę o pomoc.
Z wyrazami szacunku Małgorzata Prusik (Adamska)
 
Uprzejmie informuję, że Starosta Makowski nie jest organem właściwym do rozpatrzenia Pani podania. Instytucją odpowiednią dla rozwiązywania problemów dotyczących sporów między pracownikiem a pracodawcą jest Państwowa Inspekcja Pracy. Pracownicy Inspekcji udzielają telefonicznie bezpłatnych porad prawnych w zakresie prawa pracy.
W związku z powyższym swoje zapytanie proszę skierować do Państwowej Inspekcji Pracy. Poniżej podaję dane do kontaktu:
Okręgowy Inspektorat Pracy w Warszawie Oddział w Ostrołęce
ul. Kopernika 6
07-410 Ostrołęka (pokój nr 2)
Tel. (29) 641 – 09 – 00 wew. 17, (29) 641 – 31 – 08
www.pip.gov.pl
godziny pracy od 8:00 do 16:00.
W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości proszę o kontakt ze mną dzwoniąc pod nr (29)7173671 na Sekretariat Starostwa Powiatowego.
 
Pytanie zadane dnia 2012-06-21, przez Barbara
Panie Starosto korzystam często z drogi łączącej Załuzie z Chrzanowem , część tej drogi jest wyasfaltowana a część piaszczysta , jest to niewielki kawałek a tak uciążliwy ,kto jest gospodarzem tego odcinka i czy jest to
objęte jakimi bliższymi planami wykonania.
Interesuje mnie ilu emerytów pracuje w starostwie i blokuje etaty młodzieży a ci z kolei nie wiedzą czego się jąć , więc????????
 
Odcinek drogi Załuzie w kierunku Chrzanowa należy do dwóch gmin Różan i Rzewnie. Odcinek piaszczysty nie wyasfaltowany należy do Gminy Rzewnie i oni są kompetentni do realizacji inwestycji czyli położenia asfaltu na tym odcinku.
 
Pytanie zadane dnia 2012-06-17, przez Paulina
Chciałabym dowiedziec się kto jest odpowiedzialny za nadzorowanie pracy pracowników w urzędzie pracy w Makowie Mazowieckim? Jestem osobą długotrwale bezrobotną. Zostałam poinformowana, że mogę odbyć staż w lutym 2012. Zapewniano mnie,że zostane skierowana na staż jeżeli na własną rękę załatwie sobie u jakiegoś pracodawcy ten staż. Gdy złożyłam niezbędne papiery wniosek został odrzucony z nieznanych mi przyczyn. Spełniam warunki osoby ubiegającej sie o staż ponieważ nie ukończyłam 25 roku życia, jestem osobą bez żadnych kwalifikacji zawodowych, mąż od 5 miesiecy też jest bezrobotny i wychowujemy 3 letnie dziecko. Uzyskałam tez informacje ze w kwietniu będą środki z UE na tzw. staże unijne lecz gdy w kwietniu odwiedziłam UP powiedziano mi że takich stazy nie bedzie. Proszę zatem o odpowiedz jak to działa w UP w Makowie Mazowieckim skoro Ci co maja łatwiej zdobyć pracę odbywają staże nawet po 2 razy.
 
Odpowiadając na Pani pytanie informuję, że nadzór nad pracownikami Powiatowego Urzędu Pracy sprawuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy I Polityki Społecznej z dnia 20 sierpnia 2009 r. w sprawie szczegółowych warunków odbywania stażu przez osoby bezrobotne (Dz. U. Nr 142, poz. 1160) Powiatowy Urząd Pracy informuje organizatora stażu o sposobie rozpatrzenia wniosku wraz z uzasadnieniem.
Nadmieniam, że w Pani pytaniu brak jest informacji na temat organizatora stażu, w związku z czym nie można ustalić przyczyny dlaczego nie skierowano Pani na staż.
Nie możliwe jest, by któryś z pracowników urzędu udzielił Pani informacji, że staże współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego nie będą organizowane, ponieważ mieszkańcy powiatu makowskiego informowani byli o przystąpieniu Powiatowego Urzędu Pracy do realizacji projektu “Rynek pracy bez barier” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego na łamach lokalnej gazety “Kurier Makowski”. Informacja o naborze wniosków umieszczona była również na Biuletynie Informacji Publicznej urzędu www.pupmakow.eur.pl, na tablicy ogłoszeń w siedzibie urzedu.
Jednocześnie pragnę nadmienić, że zgodnie z Kryteriami dotyczącymi organizacji staży zatwierdzonymi przez Powiatową Radę Zatrudnienia osoby bezrobotne mogą odbywać staż 2 razy w ciągu danego roku.
 
Pytanie zadane dnia 2012-05-30, przez jeszcze czysty
Panie Starosto z niepokojem czytam forum TO gdzie toczy sie dyskusja na temat wysokosci opłat abonamentowych za wodomierze glowne i podlicznika na wodę do podlewania ogródkow przydomowych.Czy Panu Starości jest wiadomo że faktycznie opłaty w naszym mieście sa najwyzsze chyba w całym kraju.to bardzo dziwne biorąc pod uwagę jakość naszej wody oraz że ludziom w naszym mieście bynajmniej sie nie przelewa .Dodatkowo wprowadzono opłate za podlicznik wody ogrodowej w wysokosci 20zł/kw co podraza tą wodę bardzo przy zużyciu około 10m na sezon woda ogrodowa wychodzi po ponad 10zł za metr .Ktoś jest za pazerny lub ma siano pod sufitem .Co Pan mysli zrobić w tej sprawie aby ulżyć obywatelom.
 
Rozumiem problem który Pan/Pani podnosi w sprawie opłat za wodę, jednak jako Starosta nie mam wpływu na stawki opłat, ponieważ ceny ustala Rada Miasta na wniosek Burmistrza
 
Pytanie zadane dnia 2012-03-11, przez J.Ulicki
Analizowałem materiały związane z budową zbiornika retencyjnego w okolicach miejscowości Szygi k/Różana. Czy są jakieś nowe informacje zwiazane z jego budową. Te ze stron urzędu gminy (z 2010r)i innych źródeł są powielane i niekompletne, ponadto schodzą na inne (złośliwe) tematy.
Może warto by wypuścić ze strony urzędu ankietę pozwalającą określić zainteresowanie tą inwestycją.
 
Inwestycję realizuje Urząd Gminy w Różanie. Pozwolenie wodnoprawne udzielał Marszałek Województwa Mazowieckiego, a pozwolenie na budowę wydawał Wojewoda. Z tym pytaniem proszę się więc zwrócić do Burmistrza Różana.
 

[ strona: 1 2 3 4 z 4 ] >> koniec


Zadaj pytanie Staroście
Powiat w obiektywie
Spacer wirtualny
Foto Galeria
Mapa dojazdu
Baza firm
Gospodarstwa Agroturystyczne
Portal Samorządowy
Fundacja Kocham Maków
Powiat Makowski, ul. Rynek 1, 06-200 Maków Mazowiecki, pow. makowski, woj. mazowieckie
tel.: 29 717-36-60, fax: 29 717-36-64, email: starostwo@powiat-makowski.pl , http://www.powiat-makowski.pl
NIP: 757-14-52-124, Regon: 550668841
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8 Strona zgodna z WCAG 2.0 AA
projekt i hosting: INTERmedi@
zarządzane przez: CMS - SPI
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x